به گزارش خبرنگار فرهنگ و ادب مهر ، اين شيوه كه شايد بتوان آن را نوعي ساختار از هم پاشيده يا به قولي نظم پاشاني ناميد، بر اساس ارايه به ظاهر اتفاقي ، احساسي و تصادفي اجزاي حكايت است يا به عبارتي حمله به حكايت از هر كجا كه شد، حمله اي هم زمان و همه سويه و در نگاه نخست بدون نقشه و پيرنگ كه قطعات آن در عين گسستگي در ارتباطي عميق از پي هم مي آيند. و از همين روست كه نگارنده مدعي است : داستان " رمادي" را مي توان از هر كجا خواست آغاز كرد و پايان داد، از هر فصل (دهليز) و حتي بيشتر، گاه از هر بند و هر پاره ؛ و باز از همين روست كه اين ساختار داستاني كه عميقا از ساير اشكال ادبي همچون شعر، قصار، حمايت و قطعه نويسي نيز بهره مي جويد، توانسته در نهايت ايجاز داستان بزرگ تاريخ يك دولت شهر خيالي را با بي شمار و قايع شگرف و تحولات و حوادث غريبش در فضاي آميخته از سحر و فانتزي از اساطير كهن آن تا پيش گويي هاي آينده اش در حجمي چنين قليل بگنجاند ، چندان كه پس از خواندن آن ، چيزي از داستان نخواهد بود كه خواننده قادر باشد بي دريغ آن را به فراموشي سپارد؛ يعني تنها هر آنچه كه بايد، و بدان سان كه بايد، گفته شده است.
در نهايت بايد از تسلط طنزي تلخ ، اما فرح ناك در" رمادي " ياد كرد، از نثري آهنگين كه خواننده را به خوانشي با صداي بلند فرا مي خواند، و از قلمي شوخ و سر به هوا كه تابه آنجا پيش مي تازد كه نه فقط دستور زبان رايج را درجاي جاي كتاب به بازي مي گيرد بلكه گاه كلماتي را به قالب مي ريزد كه شايد تنها در پس كوره هاي ناخودآگاه ذهن آدمي مي جوشند.
رمادي با شمارگان 1000 و 1200 تومان بهاي پشت جلد منتشر شده است .
نظر شما